L’educació és l’arma que tenim per a combatre la violència de gènere i aconseguir la igualtat real a llarg termini. Nosaltres ens hem proposat mostrar les desigualtats per motiu de gènere i contribuir a la seua eliminació. Així, el 25N, la comunitat de l’IES Lloixa va condemnar aquesta xacra social amb diverses activitats. En el Llibre del Bon Tracte, a través de les tutories, hem recopilat cartes que l’alumnat va escriure a dones significatives de la seua vida per a aquesta ocasió. En la nostra “Sala d’Exposicions” es va exhibir una mostra de cartells elaborada per l’alumnat i guiada per les professores d’Educació Plàstica; així com l’exposició “Saps qui és…?” sobre dones que han destacat al llarg de la Història. Durant tota la setmana el nostre timbre musical va emetre cançons contra la violència. Vam poder contemplar un espectacle de dansa, Doble ela, a càrrec de Over&Out, sobre violència masclista juvenil. Pengem dos grans pòsters plens de llaços amb el nom de totes les dones assassinades en 2016 els noms de les quals van ser llegits juntament amb un manifest de repulsa. Ens agradaria el pròxim any no haver de preparar noves activitats per al 25N, ens agradaria que es fera realitat la frase d’un dels cartells que es van exposar “Ni una més”.